معرفی آبشار آب پری | آدرس دقیق + امکانات و عکس

1402-02-25
0 دیدگاه

جذابیت منطقه مازندران با تمام وجود خود به هیچکس پوشیده نیست؛ این منطقه دارای سواحل رویایی دریای خزر و جنگل‌های سبز و دل‌فریب است. آبشارهای ترا، سنگ نو، ایج و نارم از مقاصد گردشگری اصلی این منطقه هستند. یکی از معروف‌ترین آبشارها آب پری است که به آن خواهیم پرداخت.

معرفی آبشار آب پری محمود آباد

منطقه آب پری، به عنوان یکی از مقاصد دیدنی بسیار مشهور است و در دل خود آبشاری با همین نام را جای داده است. در این ناحیه، درختان به صورت فاصله‌دار رشد کرده‌اند و بیشتر مناطق اینجا کاملاً بکر و دست نخورده هستند. منطقه آب پری همجوار با «کجور» و «یوش» قرار دارد.
آبشار آب پری در کنار جاده قرار دارد و از نظر شکل، با آبشارهای معمولی تفاوت زیادی دارد. این آبشار در نتیجه رانش زمین در شیب تند کوه شکل گرفته است و بخش‌هایی از سنگ‌های کوه به هم فشرده شده‌اند که آب از بین آن‌ها جریان دارد. این منطقه در روزهای تعطیل سال هدف گردشگران بسیاری است. اختلاف دمایی این منطقه با شهر رویان تقریباً ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع و درختان کاج در نقاط بلندتر یافت می‌شوند.

دلیل تشکیل آبشار آب پری :

در نتیجه رانش زمین در شیب تند کوه شکل گرفته است و بخش‌هایی از سنگ‌های کوه به هم فشرده شده‌اند که آب از بین آن‌ها جریان دارد

آبشار آب پری با درختان سرسبز اطرافش 54212555
درختان سرسبز و سنگ های خزه بسته بر بستر آبشار آب پری

مسیر دسترسی به آبشار آب پری محمود آباد

در جنگلی ۱۷ کیلومتری شهر رویان در استان مازندران ، آبشار آب پری قرار دارد. پس از عبور از پارک جنگلی سی سنگان و شهر نوشهر، با رسیدن به شهر رویان در جاده چالوس قرار دارد. بازار فصلی بزرگ شهر رویان نیز شهرت دارد. مسیر رفتن به ابشار آب پری در مقابل بازار قرار دارد و با عبور از خیابان اصلی شهر و پلی در جنوب، وارد جاده گلندرود می‌شوید. تنها حدود ۸ کیلومتر از جاده گلندرود تا آبشار آب پری باقی می ماند و زمان رسیدن به آن تنها ۵ دقیقه است.
شما در مسیر به سوی جنگل‌های رویان قرار دارید که از چندین روستا با نام‌های حسین آباد، علم ده، تاشکوه و شهرک سرودشت عبور خواهید کرد. پایان خط جاده جنگلی رویان نیز به روستای کجور منتهی می‌شود و در اینجا می‌توانید به شهرهای مرزن آباد، دوآب و روستای کندلوس بروید.

مسیر دسترسی به آبشارآب پری :

پارک جنگلی سی سنگان، شهرنوشهر، شهر رویان، مقابل بازار رویان، جاده گلندور

لوکیشن آبشار آب پری 4225555
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید.

ریشه نام آبشار آب پری محمودآباد

در گذشته، هنگامی که فرسایش کوه به شکل فعلی وجود نداشت، آب از بالا به پایین می‌ریخت. به همین دلیل، نام آبشار به “آب پری” شناخته شده است.
علت دیگری که به افسانه‌های محلی مربوط می‌شود، پیدا کردن ارتباط با گذشته‌های باستانی است. در سال‌های  قدیم، باور داشتند که این ناحیه پر از اجنه و جن‌های کوهستانی است.
به دلیل کوه‌ها و جنگل‌های اطراف، هوا در این منطقه سریع‌تر تاریک می‌شد، بنابراین وقتی بومیان از آبشار عبور می‌کردند، به خاطر ترسشان، اغلب درباره وجود موجودات فراطبیعی در این منطقه صحبت می‌کردند.

سنگ های صخره ای بر بستر آبشار آب پری و فضای سرسبز اطرافش 453213454
سنگ های صخره ای بر بستر آبشار آب پری و فضای سرسبز اطرافش

امکانات آبشار آب پری محمود آباد

نزدیک آبشارآب پری، چند دکه فروش مواد غذایی وجود دارد که انواع خوراکی‌های محلی از جمله آش، نان و چای در آن‌ها تهیه می‌شود. علاوه بر این، آلاچیق‌های پیک‌نیک، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و وسایل بازی نیز در نزدیکی آبشار در نظر گرفته شده است.

 امکانات آبشار آب پری محمود آباد:

دکه فروش مواد غذایی، آلاچیق های پیک نیک، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، وسایل بازی

آلاچیق پیک نیک در فضای باز 4587745213332
“در فضای خالی آلاچیق، درختان سرسبز به آرامشی بی‌پایان دعوت می‌کنند.

جاهای دیدنی اطراف آب پری

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی محمود آباد + عکس و نشانی دقیق

دریاچه الیمالات وفضای سرسبز اطرافش 215522
دریاچه الیمالات با آغوشی گسترده، بین درختان سرسبز طلوع آفتاب را به نمایش می‌گذارد.

بهترین زمان سفر به آبشار آب پری محمودآباد

بهترین زمان برای بازدید از آبشارآب پری، فصول بهار و تابستان است که در این زمان‌ها آبشار آب پری هوایی نیز مطبوع به نظر می‌رسد. پاییز نیز با نمایش رنگ‌های زیبای خود، برای علاقمندان به طبیعت پاییزی و عکاسی، زمان مناسبی است. بازدید در زمستان به دلیل مشکلات دسترسی، توصیه نمی‌شود؛ اما با رعایت اصول ایمنی، همچنان می‌توان با جامه سفید برف، این منطقه را بازدید کرد.

 بهترین زمان بازدید:

بهار و تابستان و پاییز

درختان سرسبزو سنگ های خزه بسته آبشار آب پری 4522222
“درختان سرسبز، آبشاری از زندگی را روی سنگ‌های خزه بسته، با شور و شعفی بی‌انتها به تماشا می‌گذارند.

ارسال دیدگاه